tirsdag den 24. februar 2015

Så er det snart videre

Jeg blev ret opmærksom på noget her i går, da jeg afleverede min ansøgning til gymnasiet. Jeg har snakket med min far om det mange gange - det der med, at skolen "endelig" er overstået. Eller endelig, det kommer jo an på, hvem man er. For mit vedkommende kan man sige både og, for jeg kan godt lide at gå i skole, men jeg er ærligt talt ret træt af Firkløverskolen. Jeg trænger til luftforandring, hvis man kan sige det sådan.

Men altså, jeg fik jo afleveret min ansøgning til gymnasiet, og jeg er vildt lettet over, at det endelig er gjort. Jeg får svar på, hvorvidt jeg er kommet ind eller ej til maj engang. Det bliver udfordrende for mig, men det er en udfordring jeg tager op. Jeg kommer til at gå ind i en specialklasse for andre unge med autisme, og får fagene matematik, samfundsfag og fysik som studieretningsfag. Dem der kender mig godt ville nok rynke på panden og tænke "matematik - Cecilie?", men jeg har selvtilliden i orden - i modsætning til før i tiden, og jeg har trænet meget. Jeg har aldrig været decideret dårlig, jeg har altid været gennemsnitlig, jeg har bare ikke haft overskud og selvtillid - og jeg får også mulighed for at lære kinesisk, en af mine største drømme!

English summary

Some of my dad's friends are reading this, and since they don't understand Danish, I will write a short summary of my post in English - so they don't have to use Google Translate all the time. 

I have sent my college application. It's funny to think about how school is finally over and how the future will be. I look forward to start in college (if my application is accepted) because Firkløverskolen (the school I am at now) has bored me for a very long time. It's not the subjects or the teachers that annoy me, but the place itself. And some of the other students too, but I won't say any names!
My main subjects at college will be math, social studies (a subject about politics and economics) and physics. I also have to select a third language. My first language is of course Danish, and English is my second language. In my school, all students have German as their third language, but I will change that to Chinese when I go to college, because I think it might be a useful language in the future.
I also wrote how the people I know very well maybe doubt that I can complete college because I chose math as one of my main subjects. But for their information, I am very confident and I am also willing to work hard. I've never been "bad" at math, however I've never been good either. I have always been pretty average, but never had enough confidence to do it. 

Sorry for grammar errors! 


1 kommentar:

  1. Jeg bliver så stolt og glad når jeg læser dine indlæg 😊

    SvarSlet